0 VIMSE-studien

Registrering

Innan du registrerar dig

Läs igenom informationen på studiens hemsida. Sedan kan du fråga dig själv:

  • Uppfyller jag kriterierna för studien?
  • Har jag tillgång till dator och/eller mobiltelefon med internetuppkoppling under hela studiens gång?

Registreringen kan stänga utan förvarning

Oftast finns ett särskilt stoppdatum då studien inte längre tar emot nya registreringar. Men forskningsledaren är den som avgör om det inkommit tillräckligt med registreringar för att börja välja ut deltagare.

Om registreringen stängt brukar ett meddelande om detta skrivas ut på hemsidan, det märks också på att länken "Registrera" i menyn inte längre finns synlig.

Är du fortfarande intresserad av att vara med i en liknande studie kan du gå till Studie.nu och se om det finns möjlighet att göra en intresseanmälan till kommande studier.

Registrera dina kontaktuppgifter

Ange din e-postadress och bocka för "Jag samtycker" på sidan "Registrera".

Om registreringen lyckades kommer du till en ny sida med en text som bekräftar att registreringen genomförts. Ett e-postmeddelande skickas till den adress du angav, som innehåller en länk till ett nytt formulär där du ombeds bekräfta din registrering. Detta moment genomförs för att vi ska kunna säkerställa att:

  • Din e-postadress existerar och är korrekt inmatad
  • Du själv har registrerat din e-postadress och vill vara med i studien

Läs mer på hjälpsidan Bekräfta registrering.

Problem med registreringen?

Om du möts av ett felmeddelande när du försöker registrera din e-postadress

Kontrollera följande:

  • att du skrivit in e-postadressen korrekt
  • att du markerat "Jag samtycker"
  • att du inte redan registrerat dig (endast ett användarkonto per e-postadress är tillåtet)

Om registreringen lyckats, men du inte får något e-postmeddelande från oss

Kontrollera om e-postmeddelandet finns i din inkorg för skräppost (spam). Du kan också prova att söka i din e-post efter studiens namn, det ska stå med i ämnesraden på e-postmeddelandet som skickats.

Om du inte hittar e-postmeddelandet, och det inte dyker upp inom ett par timmar eller som längst en dag

Prova att göra en ny registrering med samma e-postadress. Om det fungerar har du troligen matat in fel adress första gången. Om det inte fungerar betyder det att din e-postadress registrerats, men utskicket gick inte att genomföra. Studiens medarbetare brukar skicka påminnelser med jämna mellanrum till de som registrerats men inte bekräftat sin registrering. Får du fortfarande inget e-postmeddelande inom ett par dagar kan din e-postleverantör eller ditt e-postprogram ha spärrat vår avsändare. Om du har en alternativ e-postadress, eller kan skapa en, prova då med den istället.